Thursday, 18 December 2014

Part 3 - Bali Cintaku



Eleena memerhatikan Zaidan yang berjalan perlahan menuju ke tempat duduk yang disediakan berdekatan dengan tandas. “Sure ke awak okay lagi ni? Kalau tak larat kita boleh balik je.”
“Saya nampak macam orang sakit ke?” Soal Zaidan semula.
“Memang sakit pun kan.. Saya rasa eloklah kalau kita balik. Tarian kecak pun dah tengok tadi kan..” Jujur dia kasihankan Zaidan yang nampak lemah sahaja. Mungkin lelaki itu benar-benar sakit tetapi masih mahu menemani dia ke Garuda Wisnu Kencana kerana bimbangkan keselamatan dia seorang diri.
“Eden, dekat Bali ni ramai je mat salleh yang melancong seorang diri. Saya tak kisahlah kalau kena datang sini sorang-sorang.” Dah memang dia melancong ke Bali pun seorang diri, takkan dia harapkan tiba-tiba muncul seorang kawan pula di sini. Memang taklah.
“Itu mat salleh. Awak ni bukannya mat salleh.”
Rengusan kecil terbit dari bibir Eleena. Boleh tahan degil juga. “Habis tu sekarang ni awak okay tak nak berjalan?”
“Kita lepak minum kejap, boleh?” Mata Zaidan menyorot ke tempat makan yang disediakan dihujung jalan berhampiran jalan keluar dari GWK.
“Sure.”
Eleena menyentuh lembut tangan Zaidan. Bimbang jika lelaki itu tiba-tiba sahaja pengsan. Muka Zaidan nampak pucat sangat!
“Awak nak minum apa? Biar saya belikan.” Laju Eleena menawarkan diri untuk pergi membeli air untuk Zaidan. Dia mahu lelaki itu berehat dahulu.
“Eh. Takpe, awak duduk je. Saya belikan untuk awak.”
“Awak duduk dan rehat. Kejap lagi kita nak pergi Uluwatu pula.. Banyak lagi tempat nak berjalan tau tak?”
“Saya nak hot tea.”
Eleena menghilang dan kemudian muncul semula dengan dua cawan air di tangannya. Satu cawan diletakkan di hadapan Zaidan dan satu lagi di hadapannya.
“Awak tahu Shahrin intip awak sampai sini?”
Pantas Eleena memusingkan kepalanya laju ke kiri dan ke kanan.
“Dah hilang..” Balas Zaidan.
“Awak nampak dia? Apa dia buat? Oh my God! That guy is crazy.”  Geram betul dengan sikap Shahrin yang kebudak-budakan. Takkanlah tak boleh nak faham bahasa paling mudah dia tuturkan? Dia kata dia tak mahu, tak mahulah!
“Shahrin akan dapatkan apa yang dia nak.. Saya tak rasa dia akan lepaskan awak macam tu aje El.”
“Orang gila memang macam tu Eden. Malas nak layan dia!”
“Saya tak faham.. apa yang dia buat sampai awak tak boleh maafkan dia?”
Nafas dihela perlahan. Kopi dalam cawan disisip perlahan. “Awak tak perlu faham apa-apa pun Eden.”
“Habis tu awak nak biar dia terus-terusan ganggu awak? Kalau sampai ke Bali dia boleh cari awak, tak mustahil dekat Malaysia pun dia akan ganggu awak, El.”
“Malaslah saya nak fikir. Lantaklah dia nak buat apa pun.. Orang gila macam tu makin awak layan, makin dia suka! Lebih baik ignore aje dia.” Cadang Eleena.
“Saya tak tahu apa masalah awak berdua tapi saya bimbang keselamatan awak dekat sini El. Bahaya kalau dia terus ganggu awak.”
“Awak kan ada dengan saya dekat sini.”
Deng!
Eleena rasa nak cili mulut sendiri. Kenapa dia boleh cakap macam tu dekat Zaidan? Oh.. mana nak sorok muka ni? Itulah mulut ni laju aje nak menjawab setiap patah kata-kata orang. Eleena.. kenapa suka buat malu kaum?!
“Er.. tak.. Maksud saya awak boleh tolong saya kalau dia ganggu saya lagi, kan?”
Cover balik ayat tadi biar nampak senonoh sikit. Aduh! Jangan gelojoh sangat boleh tak Eleena?
Sure.”
Sure? Itu aje Zaidan jawab? Aloh! Tak gentleman langsung. Jawablah ayat-ayat jiwang sikit biar hati dia berbunga.
Oh, Eleena, apa kau harapkan ni? Kau baru kenal dia kurang dari 48 jam tahu tak? My God!
Eleena membiarkan rambut panjang miliknya berterbangan ditiup angin petang. Zaidan yang berdiri samping menompang tubuhnya dengan menggunakan kedua-dua belah tangannya dibiarkan melayan perasaan sendiri.
Keadaan dia lebih baik berbanding ketika di GWK tadi. Tadi dia memang rasa letih dan sakit-sakit badan semua ada tetapi sekarang dia sudah bertenaga dan boleh berjalan dengan elok berbanding tadi.
Feeling better?”
Zaidan mengagguk dengan pertanyaan Eleena.
Terasa seperti dia mahu mengenali lelaki ini dengan lebih mendalam, Eleena kalih kepalanya memandang Zaidan yang berdiri malas di sebelah kirinya. “Awak memang melancong ke sini seorang diri?” Antara percaya dan tidak.
“Yep.”
“Why?”
“Maksud awak apa dengan ‘kenapa’?” Pertanyaan Eleena dibalas dengan pertanyaan juga daripada Zaidan.
“Lelaki ke Bali seorang diri.. Macam pelik. Bali ni kan tempat untuk orang berhibur malam hari.. Tinggal di Hard Rock pulak tu.. Banyak hiburan waktu malam dekat sana. Ada agenda tergendala dekat sini sebab saya ke?”
Eleena hanya memerhatikan sahaja Zaidan yang tergelak kecil. “Awak ingat saya ke sini sebab nak pergi ke bar ke?”
Bahu dijongket malas. “Who knows.Bar dekat sini mungkin lebih happening berbanding dekat Malaysia.”
“El, setakat nak melepak dekat kelab.. nak tengok perempuan menari bagai tu dekat Malaysia pun bersepah El. Saya tak perlu datang sejauh ini nak buat semua tu.”
“Habis tu buat apa dekat sini sorang-sorang?”
“Awak pula buat apa dekat sini sorang-sorang? Nak pergi berlibur di kelab malam juga?” Sindir Zaidan kepada Eleena.
“Jangan nak merepek ya! Saya bukan perempuan macam tu..”
And I also not that type of guy!”
“Okay, saya percayakan awak.. Kalau awak tipu pun saya still percayakan awak.”
Zaidan ketawa kecil. “Awak ni memang paranoid ya El? Awak takut saya buat bukan-bukan pada awak?”
“No. Saya tak cakap macam tu ya.. Saya Cuma pelik aje bila lelaki melancong seorang diri.. Mesti ada sesuatu yang dia cari.”
“Awak rasa saya cari apa, El?”
Sekali lagi Eleena jongket bahu. “Entah.. manalah saya tahu apa yang awak cari..”
“Cari menantu untuk bonda saya.” Serentak itu Zaidan ketawa besar. Confirm Eleena akan cuak!
“Jumpa ke tidak?”
Amboi, berani Eleena ya..
“Hampir jumpa tapi stuck dekat sini dengan awak pulak.. Kalau tak mungkin dapat berkenalan dengan dia lebih mendalam malam tadi masa dekat Jimbaran Bay.”
Eleena pandang wajah Zaidan. Bukan ke semalam lelaki itu cakap dia ke sana seorang diri? “Awak nampak perempuan tu semalam?”
Kepala diangguk perlahan. “Tegur tak?”
“Mestilah tegur dan sempat berkenalan sedikit tapi ada hal pula lepas tu.. Tak boleh nak teruskan perkenalan.”
“Masa tu awak dah jumpa dengan saya ke belum?”
“Wahhh, awak macam berminat dengan saya aje El?”
Eleena membetulkan ton suaranya sedikit. Berdehem beberapa kali untuk menutupi rasa gusar diriak wajahnya. Nampak dia macam berlebih-lebih pula menyoal Zaidan. Ah, dia bukannya jatuh cinta dengan lelaki kacak ini tetapi dia bimbang jika dia berkenalan terlalu rapat dengan Zaidan sehingga ada pula yang terluka nanti.
Iyelah, di Bali dia hanya ada Zaidan seorang sahaja. Dia masih berbaki dua hari di sini sebelum dia pulang ke Malaysia. Tadi semasa di GWK pun Shahrin ikut dia, kalau ada Zaidan sekurang-kurangnya tidaklah dia berasa takut sangat.
“Awak tak nak jawab soalan saya ke El?”
“Soalan apa?” Eleena buat-buat bodoh.
“Awak berminat dengan saya ke?”
“Awak memang suka perasan kan, Eden?” Eleena mengalihkan pandangan matanya ke arah laut. Dari bahagian atas sini dia boleh melihat pemandangan laut di kawasan Uluwatu dengan sangat-sangat cantik! Subhanallah. Melihat ombak yang kuat memukul tebing, Eleena mengucap panjang. Betapa indahnya cipataan Allah. “Lepas ni kita boleh balik, kan?”
“Tunggu matahari terbenam, lepas tu boleh balik ke Kuta semula.. Dari sini tak jauh pun nak ke Kuta.. Mungkin empat puluh lima minit macam tu aje.”
Eleena angguk perlahan.
“Cantik sangat pemandangan laut dari atas sini, kan?”
Sekali lagi Eleena angguk.
“Pandang camera. Biar saya ambil gambar awak.” Eleena kalih ke belakang. Zaidan sudah terpacak elok beberapa meter di belakangnya. “Smile.”
“Eh, Eden... Tak perlulah.”
“Stop talking and just smile!”
Eleena mengukir senyuman manis selepas dipaksa oleh Zaidan.
One more. Smile.”
Sekali lagi Eleena tersenyum manis ke arah Zaidan.
Excuse me sir, can you please take a photo of us?”
Mata Eleena membuntang saat Zaidan meminta pertolongan seorang mat salleh untuk mengambil gambar mereka. “Eh, tak nak lah Eden..”
“Jangan risau, takde sesiapa yang akan serang awak sebab saya..” Zaidan berdiri dekat dengan Eleena. “Look at the camera lah, bukan at me.. Just smile.”
Eleena mengukir senyuman paksa. “Girlfriend awak tak marah ke nanti?” Ewah, ayat nak pancing Zaidan ada girlfriend ke takde.
“Kalau dia nampak gambar kita berdua mungkin dia akan marah kot.. Just wait and see.”
Hati Eleena mula berdebar kencang. “Awak biar betul sikit Eden! Jangan main-main.. Nanti saya kena serang pula.”
Kamera dari tangan mat salleh bertukar ke tangan Zaidan. “Is that okay?”
Melihat Eleena wajah Eleena yang ditangkap dengan mimik muka yang tidak berhenti-henti bercakap di dalam gambar itu, Zaidan menghulur kamera DSLR sekali lagi kepada mat salleh itu. “Er, can you please snap one more, sir?”
Eden!” Eleen terjerit kecil. Tadi kan dah tangkap, sekarang nak tangkap gambar apa lagi.
Yeah sure!” Bersungguh-sungguh mat salleh itu mengangguk dan mengambil huluran kamera dari tangan Zaidan.
“Gambar tadi tak jadi. Muka awak senget sebab cakap banyak sangat.”
Eleena pantas senyap. Buruk sangat ke muka dia sebentar tadi?
“Smile guys. One.. two.. three.”

Wow, very nice. Thank you so much sir!” Puji Zaidan kepada mat salleh itu sebaik sahaja matanya menangkap kepingan gambar dalam kameranya itu.
Your wife so beautiful. Lucky you.”
Zaidan sengih kelat. Amboi-amboi mat salleh ni, bukan main manis lagi ayatnya. Depan dia pun nak menggatal juga.
“Thank you.”
Mat Salleh itu beredar dari tempat Eleena dan Zaidan.
“Ha, nampak tak tu ada mat salleh yang gatal? Bayangkan kalau awak dekat sini seorang diri mesti ada yang mengacau..”
“Saya pergi Krabi dulu sorang-sorang aje takde siapa pun yang kacau.. Masa pergi Singapore pun takde siapa yang kacau..” Ekeena membela dirinya.
“Itu tempat lain.. Bali tempat lain.”
“Sama juga.. Tetap tempat orang.”
“Tak elok sebenarnya orang perempuan ni berjalan seorang diri. Tak ingat ke zaman sekolah dulu cikgu selalu pesan kalau nak ke mana-mana mesti berteman?”
“Ke mana? Tandas?”
Spontan Zaidan tergelak dengan jawapan Eleena. “Tau pun.. Orang perempuan masa zaman sekolah dulu kalau nak ke tandas aje mesti berdua.. kan?”
“Itu zaman kecil-kecil.. Sekarang dah besar. Kalau boleh nak ke mana-mana pun sorang diri.. Baru ada privacy.”
“Degil betul awak ni. Esok kalau nak keluar tunggu saya sekali. Saya nak ikut awak.”
“Hey! Awak kan datang sini seorang diri kenapa pula nak ikut saya?”
“Nak temankan awak yang takde kawan tu..” Zaidan bergerak dari kedudukan sekarang ke sebelah kanan Eleena.
“Tak payah temankan saya pun tak apa.. Baik awak berehat dalam bilik aje.”
“Tak nak. Nak ikut awak.”
“Saya nak mandi pantai ajelah esok! Itu pun nak ikut ke?”
Pantas Zaidan membalas. “Nak.”
Eleena berdengus kuat. Geram betul!
“Wow! Cantiknya pemandangan matahari terbenam. Subhanallah.” Ujar Zaidan yang terkesima dengan pemandangan pada petang itu.
Mata Eleena memandang ke langit. Sumpah, memang amat cantik! “Cantik sangat..”
Eleena senyum tanpa sedar. Kagum dengan pemandangan yang dilihat olehnya. Zaidan mengambil peluang itu merakam wajah Eleena yang tersenyum tanpa paksaan. Eleena yang sangat cantik dan asli.
Rambut hitam pekat yang diterbangkan oleh angin, bibir merah jambu dan hidung mancung milik Eleena sangat cantik! Ditambah pula dengan pemandangan di bahagian belakang yang indah menjadikan semua ciptaan Allah sangat cantik dalam satu gambar.

p/s : Weeeheee, tak jadi keluar siang tadi, malam baru nak keluar. So sebelum keluar Sri post satu entry untuk semorang okeh!
Nantikan part seterusnya. Wink wink!

Wednesday, 17 December 2014

Part 2 - Bali Cintaku

Eleena memandang ombak yang menderu dihadapannya. Tak sangka dia sampai ke Jimbaran Bay malam ini. Jauh juga kalau nak diikutkan perjalanan dari Hard Rock Cafe Hotel ke Jimbaran Bay.
“Seorang aje? Mana kawan yang siang tadi?”
Eleena mengangkat wajahnya mendongak sedikit. Bibir tersenyum simpul. Kecil betul Bali. Siang tadi jumpa dalam kapal terbang sekarang dia jumpa di Jimbaran Bay pula. “Awak intip saya ye. Eden?” Sengaja Eleena berseloroh kepada Zaidan.
“Eh, jangan nak perasan sangat ye. Saya bukan intip awak.. Ini kebetulan aje. Dah makan?”
Eleena menangguk mengiyakan pertanyaan Zaidan. “Makan seafood tepi pantai yang romantis ni seorang diri, macam kelakar pula kan?”
“Kalau awak cakap dengan saya siang tadi awak nak ke sini boleh saya temankan. Takdelah kita berdua ni kena makan sorang-sorang.” Zaidan ketawa kecil sambil melabuhkan punggungnya di atas pasir bersebelah dengan Eleena. “Mana bakal suami yang saya jumpa siang tadi?”
“Bukan bakal suami pun..”
“Habis tu, dah jadi suami?”
Riak wajah Eleena berubah sedikit. “Bukan juga.”
“So?”

Wajah kacak Zaidan dipandang lembut. “Apa yang ‘so’?”
“Iyelah.. Kalau bukan bakal suami.. bukan suami.. Shahrin tu siapa? Sampai ke Bali dia cari awak, mesti seseorang yang penting kan?”
“Langsung tak penting. Ish, tak sukalah cakap pasal dia. Cakap pasal lain.” Sengaja Eleena mahu mengubah topik perbualan. Dia lari dari Malaysia ke Bali kerana mahu menghilangkan Shahrin tak sangka sampai ke Bali pun ada lagi Shahrin di sini.
“Erm.. Esok ke mana?”
“Mungkin ke GWK.”
Zaidan memandang wajah Eleena dengan teruja. “Bolehlah pergi sekali esok. Saya sewa motosikal. Nak bonceng?”
Eleena terkejut. Bonceng motosikal dengan Zaidan? Lelaki yang baru dia kenali beberapa jam lalu? Kalau Hajah Arafah tahu mampus dia kena lecture! “Kalau tukar sewa kereta tak boleh ke?”
Anything for you!”
Eleena dan Zaidan tergelak bersama. Jumpa dalam kapal terbang dan kemudian terserempak pula di Jimbaran Bay, esok akan ke GWK bersama-sama? Eleena, are you crazy?
“Awak datang dengan apa ni?” Soal Eleena memandang wajah Zaidan.
“Teksilah.”
“Ingatkan naik motosikal.”
“Malam-malam kalau sesat susah nak cari jalan..”
Eleena tergelak besar. Alasan ye Zaidan ni! “First time in Bali?”
Zaidan mengangguk. “Awak?”
“Saya pernah datang dulu dengan kawan-kawan saya waktu study.. Tapi dah lama sangat. Mungkin 5,6 tahun lepas.”
“Sekarang umur berapa?”
Aww, Zaidan cuba nak kenal dia dengan lebih rapat ke? “Muda daripada awak kot.”
“Eh ye ke? Nampak macam lagi tua daripada saya je. Nampak macam umur 33 tahun.” Usik Zaidan.
“Heyyy, tolong sikit ye! Saya baru umur 27 tahun. Awak tu mesti dah umur 30 tahun kan?”
“Tak pandai meneka. Saya baru umur 16 tahun ye cik kak.” Balas Zaidan spontan membuatkan Eleena tergelak besar.
“Perasan! Berapa umur awak?”
“Betullah tu..”
“Apa yang betul. Mana betul umur awak 16 tahun. Ingat saya percaya ke?”
“Betullah awak teka tadi tu.. Pandai awak ye.”
Eleena mendabik dada. “Tengok jarilah bro.” Jari jemari runcingnya ditayangkan kepada Zaidan.
Segera Zaidan menepis tangan Eleena yang berada di hadapan mukanya.
“Patutlah El tak layan abang, ada jantan lain ikut El ke sini rupanya..”
Terkejut dengan sergahan itu, Eleena mendongak sedikit. 

Shahrin lagi?

Eleena bangkit berdepan dengan Shahrin yang tiba-tiba menyerang dia dengan Zaidan di pantai. “Jangan nak buat fitnah ya. Apa yang awak nampak bukan seperti yang awak fikirkan.”
“Habis kalau duduk berdua dekat tepi pantai bergelak ketawa macam orang gila tu, bukan bercinta ke namanya?”
Ah, bodohnya Shahrin mendefinisikan cinta. Setakat duduk berbual dan ketawa dah boleh dicop bercinta? “Nonsense!”
Eleena mencapai selipar getah di atas pasir dan berjalan laju meninggalkan Shahrin. Pantas lelaki itu mengejar dan menarik kasar tangan Eleena. “El ingat kalau El ada lelaki lain, abang akan lepaskan El macam tu aje?”
“Sakitlah! Apa yang tak kena dengan awak ni Shahrin?” Tengking leena kuat. Dia yakin Zaidan mendengar tengkingan kuat dia sebentar tadi.
“I want you! I want you back!”
“El tak sudi! Faham tak El tak sudi!”
Shahrin cuba merangkul Eleena ke dalam pelukannya sebelum ditolak kuat gadis itu. “Jangan cuba ambil kesempatan pada El! I warn you, Shahrin!”
Sengihan sinis terpamer diwajah Shahrin. “Habis tu jantan tu boleh pula sentuh tangan El?”
“Bila dia sentuh El? Tadi? Oh.. Shahrin, go get your life!”
“El hak abang! Abang akan pastikan El dengan jantan tu berpisah.” Shahrin menarik tangan Eleena dan segera mahu meninggalkan Jimbaran Bay. Namun Eleena meronta keras sebelum Zaidan masuk campur urusan dua manusia itu.
“Rilekslah bro. Takkan layan perempuan kasar macam ni?” Lengan Shahrin disentuh lembut.
“Kau jangan masuk campur urusan aku dengan Eleena ya.” Jari telunjuk ditunding ke wajah Zaidan.
“Aku tak tahu apa masalah kau dengan El tapi ini bukan cara betul layan perempuan, bro.” Melihat Shahrin yang mengejapkan pegangan tangannya di lengan Eleena, Zaidan bertindak menarik Eleena menjauhi Shahrin. Lelaki bernama Shahrin ini mungkin bekas suami Eleena yang gila talak!
“Aku cakap jangan masuk campur!”
Buk!
Serentak itu satu tumbukan kuat hinggap di pipi Zaidan. Zaidan jatuh ke atas pasir. Tangan menyentuh kuat pipi yang terasa perit.
Eleena segera mendapatkan Zaidan apabila melihat darah pekat mengalir dari celah bibir lelaki kacak itu. “Apa awak buat ni Shahrin! Awak dah gila ke?”
“Ikut abang balik! Abang nak El ikut abang balik!”
“Tak nak! El tak nak! Lepaskan El!” Eleena memeluk lengan Zaidan dengan kuat. Dia rela berada di sini bersama Zaidan lelaki yang baru dikenali tidak sampai 24 jam berbanding mengikut Shahrin yang dikenali bertahun-tahun lamanya.
“Baik!”
Shahrin melepaskan tangan Eleena. Kerana terlalu mengikut hati yang sakit, Shahrin melepaskan dua lagi tumbukan kuat di perut Zaidan. Rasakan! Nak tunjuk hero sangat depan Eleena? Rasa kuat sangat? Ambik kau!
“Tadi kau nak jadi hero sangat kan? Sekarang ni dah kenapa pula terbaring? Sikit macam tu pun dah sakit ke?” Kolar baju Zaidan dicekak oleh Shahrin membuatkan lelaki itu tidak mampu bergerak. “Kau jangan ingat kau boleh rampas El daripada aku!”
Buk!
Sekali lagi Shahrin melayangkan penumbuknya ke muka Zaidan.
Melihat Zaidan yang terkulai layu, Eleena sudah menangis teresak-esak. “Let him go! Let him go!” Tubuh Zaidan dihalang menggunakan tubuhnya. Tak mungkin Shahrin akan memukul dia.
“El dah pandai sebelahkan orang luar?”
Leave us alone!” Jerkah Eleena kuat.
Dengan perasaan marah, Shahrin menyeluk kocek seluarnya. Telefon pintar dalam kocek ditarik keluar. Keadaan Eleena yang masih memangku sambil memeluk erat tubuh Zaidan dirakam beberapa keping. “El akan menyesal sebab degil dengan abang!”
Shahrin meninggalkan Eleena dan Zaidan. Sakit hati dia! Sangat sakit hati dengan kelakuan Eleena yang seringkali menolak dia untuk kembali ke sisi gadis itu.
“Kau takkan terlepas dari genggaman aku, El!”
Eleena terus-terusan menangis memanggil nama Zaidan yang nampak lali. “Eden.. Wake up.”
“Miss do you need help?” Seorang pekerja di restoran Jimbaran Bay tiba-tiba sahaja muncul mahu  menghulurkan bantuan.
“Yes. Please help me carrying him to the taxi.” Ujar Eleena dalam tangisannya. Dia rasa bersalah kepada Zaidan. Shahrin memang langsung tidak berhati perut. Tergamak Shahrin memukul Zaidan seteruk ini?
“Eden awak tinggal dekat mana?” Soal Eleena sebaik sahaja mereka berdua masuk ke dalam perut teksi.
“Hard Rock.”
Eleena membeliakkan matanya. Macam mana boleh tinggal di hotel yang sama pula? Oh, kebetulan apakah ini?
“Hard Rock Cafe Hotel ya, pak.”

Sebaik sahaja sampai ke hotel, Eleena pantas memapah Zaidan untuk masuk ke dalam. “Bilik awak nombor berapa ni Eden?”
“Saya tinggal key dengan receptionist.” Jawab Zaidan sambil menyentuh lembut bibirnya. Dah mula terasa sengal-sengal dekat mulut dia agaknya.
"Duduk sini sekejap.. Nanti saya datang semula." Eleena meninggalkan Zaidan duduk di sofa sementara dia mendapatkan kunci yang ditinggalkan oleh Zaidan di kaunter.
Melihat nombor bilik Zaidan, perlahan-lahan bibir Eleena mengukir senyuman. Kepala digelengkan beberapa kali. Ini memang pelik. Kejadian paling pelik sekali dalam hidup dia. Betul ke ada kebetulan sampai macam ini sekali dalam dunia ni?
“Jom.” Tubuh Zaidan dirangkul kemas. Boleh tahan berat juga mamat ni.

“Sorry saya dah susahkan awak pula.”
Eleena meletakkan secawan air kosong di atas meja sebelah katil Zaidan. “Saya tuam muka awak ye?”
“Eh, tak perlulah.. Nanti saya boleh buat sendiri. Awak baliklah dulu. Malam sangat nanti susah nak dapatkan teksi. Lagi pun bahaya kalau awak gerak malam-malam sangat..”
Eleena tersenyum kecil. Mesti Zaidan ingat dia tinggal di hotel yang lain. “Tak apa saya tunggu awak.”
“El, awak ni memang degil kan? Saya cakap awak boleh balik.. Saya takde apa-apa.”
Eleena mencebik. Takde apa-apa konon. Sampai mata layu tak boleh nak bukak sepanjang perjalanan dari Jimbaran Bay ke Kuta tadi tu apa? Dia separuh mati bimbangkan keadaan Zaidan. “Ada tulang yang patah tak?”
“Takde lagi.. Semua okay.”
"Kalau awak sakit kita boleh cari klinik dekat sini, Eden.. Risau pula tengok awak macam ni.." Cadang Eleena walaupun dia sebenarnya langsung tidak tahu di mana klinik.
"Sikit aje ni El.. jangan risaulah ya. Esok baiklah."
Eleena menggigit bibir bawahnya. Bibir pecah macam tu Zaidan cakap sikit? Mesti kuat Shahrin tumbuk tadi. Kurang ajar betul Shahrin ni! Tergamak dia pukul Zaidan yang langsung tak tahu hujung pangkal tentang mereka berdua. Memang kejam! 
"Saya kesian pula tengok awak macam ni Eden.. Rasa bersalah sangat. Saya minta maaf ya bagi pihak Shah." 
"Kenapa pula awak perlu minta maaf bagi pihak dia? Lelaki tu memang tak guna! Sanggup dia berkasar dengan awak.. Itu yang buat saya marah sangat tu." 
Eleena tundukkan kepalanya. Kalau dia ikut sahaja Shahrin tadi pasti Zaidan tak kena belasah sampai macam ni. Nasib baik dia lindungi Zaidan dengan tubuh dia, kalau tidak pasti lebih teruk Shahrin membelasah lelaki kacak ini. 
"Awak kena pukul sebab saya.." Sedih betul suara Eleena. 
"Jangan risaukan saya, El. Yang penting awak okay.. Awak tak nak ikut Shahrin tadi mesti ada sesuatu yang tak kena tentang lelaki itu kan?" 
Eleena mengubah topik perbualan apabila Zaidan mahu mengorek rahsia tentang dia dan Shahrin. “Erm.. Eden, awak nak tengok muka awak dalam cermin tak?”
Zaidan tergelak kecil. “Teruk ke muka saya?”
“Sakit tak?” Eleena menyentuh bibir kiri Zaidan yang bengkak dan berdarah.
“Auu!”
“Sorry! Sorry! Sorry!”



“Saya main-main ajelah. Sakit sikit aje.. Tapi takde apa-apa lah.. Yang penting awak selamat.” Ah, berkali-kali Zaidan ulang ayat yang penting dia selamat. Penting sangatkan keselamatan dia pada Zaidan?
Ohhh, Eleena jangan nak perasan!
Thanks!”
“Kasih diterima El. Sekarang saya rasa eloklah kalau awak gerak balik dulu. Dah dekat pukul 11 malam ni El.. Saya bimbangkan awak.”
“Takpe.. Bilik saya sebelah pintu aje dari bilik awak ni, Eden.”
Oh my God Eleena! Awak yang intip saya kan, bukan saya intip awak..”
“Jangan nak perasan sangat okay! Kebetulan aje ni..” Eleena bangkit meninggalkan Zaidan dan menuju ke bilik air. Tuala kecil dibasahkan dengan air panas. “Saya tuam bibir awak. Bengkak sangat tu.”
Zaidan hanya membiarkan sahaja perlakuan Eleena. “Shahrin tu bekas suami awak ke?”
Eleena senyap. Bibirnya terkunci rapat. Soalan Zaidan hanya dibiarkan sahaja.
“Rasanya bibir awak macam dah okay sikit. Saya balik dulu.. Jumpa awak esok ya.”
“Good night Eleena.”
Ah, kenapa hati dia berdebar semacam bila Zaidan sebut nama penuh dia? Eleena. Rasa lain benar bila sebaris nama dia disebut lembut oleh lelaki kacak itu.
Kacau! Ini memang boleh buat jiwa dia kacau. Jangan sampai malam ni tak boleh tidur lena sudahlah. Esok banyak lagi tempat lain dia mahu melawat.




p/s : Okay part 3 akan menyusul tapi mungkin lambat sikit. Esokk ada hal tau! Tapi kalau sempat InsyaAllah esok malam.. Tak janji ye darling!

Au, plan nak tulis sikit je ni tapi dalam kepala macam panjang pulak. Acaner ni.. Kite yang tulis ni pun dah rasa suka dengan Zaidan ni.. Wuuuu, kacak tak hero ai? Hikhik.. Okay, ookay i will make it short jer nanti ok. Tak mau merapu meraban sampai jadik novel tebal. Ini janji memang tak banyak part. Kihkih.

Muah semorang!