Monday 28 January 2013

Bab 16 Kau Perempuan Itu


“Assalamualaikum, Along!” Laung Ari Aqashah dari jauh sebaik sahaja ternampak susuk tubuh abang sulungnya itu.

878390_large


Arif Shah berpaling mencari suara yang cukup dikenalinya. “Ari! Nak ke mana?”.

“Cari Along lah. Mama suruh Ari datang sini pujuk Along.” Arif Shah menggeleng-gelengkan kepalanya. Sebenarnya Arif Shah memang sengaja mengelakkan diri dari Puan Khalisah semenjak mamanya membantah niatnya untuk bertunang dengan Marliana.

Panggilan daripada Puan Khalisah yang entah sudah berapa ratus kali langsung tidak dia jawab. Bukan apa, kalau dia jawab memang dia tidak tahu apa yang mahu dibualkan dengan Puan Khalisah.

Marliana pula asyik mendesak dia untuk memujuk Puan Khalisah sekali lagi. Cukuplah sekali dia berdepan dengan Puan Khalisah dan cukuplan sekali Puan Khalisah menolak permintaan dia. Dia tidak pernah meminta apa-apa yang penting dari Puan Khalisah. Ini merupakan kebahagiaan dia, kenapa perlu dihalang sedangkan papa sangat bersetuju dengan pilihan dia.

Apa kurangnya Marliana? Cantik, bijak dan sopan. Memangkan tidak sempurna sebagai seorang wanita muslimah yang sejati, namun InsyaAllah selepas mereka berkahwin dia akan mendidik Marliana sebaik mungkin. Lagipun Marliana bukanlah seorang yang terlalu sosial atau terlalu ‘daring’ dalam pergaulan sehariannya.

Melihat Arif Shah seperti tengah berfikir dan mencari sesuatu, Ari Aqashah menegur. “Along! Ari depan mata Along ni, cari apa?”

“Along okay. Kenapa mama suruh Ari datang?” Bahu kanan adiknya disentuh lembut. Tidak mahu adiknya terasa seperti dihalau atau kehadirannya tidak disenangi.

“Lapar pulak perut ni. Kafe kat mana?” Sengaja mahu mengajak abangnya bersembang lebih panjang. Lama tidak berjumpa dengan abangnya. Semalam pun dia baru sahaja pulang dari Brunei. Banyak pula kerja dia sekarang ni. Kalau tak ke Brunei, ke Hong Kong atau Taipei.

Memanglah kerja sebagai juruterbang sangat meletihkan sebab kena pergi sana sini. Balik rumah satu dua hari dah kena kemas baju pergi kerja semula. Lepas tu balik, longgok baju di rumah dah kerja semula. Belum sempat nak bermanja dengan katil kesayangan.

Tapi dia suka! Dia suka dengan kerja yang dia lakukan sekarang walaupun papa sanggup menawarkan gaji yang lebih tinggi untuk dia bekerja dengan Teraju Sinar Holdings. Alahai, tak minat sangatlah dengan perniagaan. Malas nak berjumpa klien sampai lewat malam atau nak kena ambil hati puji-puji mereka. Adoi!

Ari Aqashah kembali merenung muka abangnya. Takkan tak sudi makan dengan dia sekejap pun kot? Arif Shah anggukkan kepalanya.

“Jom.” Arif Shah yang memahami tujuan adiknya datang ke sini. Mereka seiringan berjalan menuju ke kafeteria. Diam membisu sehingga sampai ke sana.

“So, kenapa datang sini?” Malas mahu berbasa-basi dengan adiknya. Straight to the point, senang. Tak perlu pening kepala berteka-teki tentang kedatangan adiknya ke hospital. Takkan nak ambil ubat pulak, pastilah datang untuk mencari dia.

“Mama suruh check Along sihat ke tidak. Kurus ke gemuk. Muka ceria ke muram.” Balas Ari Aqashah. Arif Shah hanya ketawa. Main-main pulak budak ni!

“Betul! Mama yang cakap macam tu dekat Ari semalam. Kalau bukan sebab mama, Along ingat Ari suka ke datang hospital? Sorry okay!”

Betul jugak, Ari Aqashah bukan suka datang hospital. Ni mesti kes kena paksa dengan mama. Aduhai, mama! Kenapalah nak jugak Ari Aqashah datang sini tengok dia. Kalau mama tak izinkan dia takkan kahwin dengan Marliana. Dia akan kahwin hanya dengan persetujuan mamanya sahaja.

Andai kata dia melukan hati mamanya dengan membuat keputusan untuk menikahi Marliana, dia bersalah. Tapi dia juga terluka kerana dia sangka mama akan bahagia dengan pilihan hatinya. Dia bukannya muda lagi. Lagipun sudah lama sangat dia berkawan dengan Marliana. Bimbang akan hilang kemanisan bercinta kalau terlalu lama bersama tanpa ikatan yang sah.

“Dah tengok Along, Along sihat. So, sekarang apa lagi mama pesan? Suruh balik rumah? Not now! At least sehingga mama cakap yes nak pinangkan Marliana untuk Along.” Tangannya mencapai gelas teh tarik di depan mata dan disua ke mulutnya. Sedikit demi sedikit air teh tarik panas itu dihirupnya.

Sengaja bercakap begitu dengan Ari Aqashah. Biar Ari Aqashah sampaikan kepada Puan Khalisah yang dia benar-benar mahu berkahwin dengan Marliana. Tapi kalau dah takde jodoh dia dengan Marliana nak buat macam mana. Terpaksalah dia membujang sampai ke tua.

Eh tadi baru je kata takkan ingkar cakap mama. Adoi, macam mana ni Arif Shah oi?
Ari Aqashah ketawa kecil. “Along ni merajuk macam budak-budak. Along nak sangat ke kahwin dengan Marliana tu?”

“Kak Mar.” Arif Shah membetulkan kata-kata Ari Aqashah. Sedap mulut dia aje sebut Marliana.
“Okay, sorry. Kak Mar bakal kakak iparku. Puas hati?” Perli Ari Aqashah.

“Bakal kakak ipar tak jadi. Mama tak setuju. Takkan Along nak melutut merayu paksa mama supaya pinangkan Mar untuk abang pulak.” Arif Shah buat muka sedih. Memang sedih pun. Rasa kecewa sangat.

Ari Aqashah rasa geli hati lihat muka abangnya. Sampai macam tu sekali frust sebab mama tak setuju dengan cadangan dia? Adoih! Kalaulah dia di tempat abangnya, tak setuju takpe, cari yang lain sampai mama setuju. Perempuan, bukan susah nak cari. Tunjuk kereta mewah, tunjuk barang kemas sikit, terus cair.

Mana ada perempuan tak suka barang kemas. Itu perempuan gila namanya! Tak pernah jumpa lagi, agaknya perempuan buat-buat tak suka mungkin ada. Emas… emas kot?! Takkan tak suka? Ergh, gila. Memang gila orang yang tak suka dengan emas. Itu semua harta kekayaan tu. Er, tapi dia memang tak suka pun. Ah, apa yang dia merepekkan pun dia langsung tak faham. Emas lah, hartalah, orang suaka tak suka. Apa ni? Drop it Ari Aqashah! Back to the topic dengan Along.

“Kalau mama setuju, Along happy?” Arif Shah menjeling adiknya. Ada perkataan ‘kalau’ di situ. Cakap ajelah ‘mama setuju’, tak payah nak ada perkataan kalau ke apa lagi.

“Kalau Ari datang sini nak sakitkan hati Along, baik Ari balik.” Arif Shah berdengus.

Ari Aqashah tergelak kecil.”Along ni merajuk macam budak-budak tau! Dengan Ari sekali nak kena marah.”

Arif Shah menjeling adiknya. Dah tahu orang merajuk buat apa datang sini. Sengaja nak panaskan hati dia yang dah elok-elok aje sejuk sebentar tadi.

“Mama suruh Along beritahu keluarga Mar, emm.. I mean Kak Mar, mama akan pergi merisik dalam dua minggu lagi. Lepas tu baru bincang soal bertunang.” 

Ppptttt!

Ari Aqashah terlompat dek kerana terkejut dengan tindakan drastik abangnya tak langsung tidak dijangkakan olehnya.

“Along!!!” Suara Ari Aqashah melantun tinggi sehingga ada beberapa pasang mata yang memandang dia dan Arif Shah. Dengan muka yang bengang, Ari Aqashah mengesat air teh tarik yang tersembur ke mukanya dengan tapak tangan.

Arif Shah kelam-kabut meletakkan gelas teh tarik di atas meja. Tangannya menyeluk poket seluar slack hitam yang dipakainya. Sehelai sapu tangan bercorak petak-petak ditarik keluar dan dihulurkan kepada adiknya. Ari Aqashah menyambut sapu tangan itu dengan kasar. Ei! Geram betul dengan abangnya. Kalau nak sembur pun agak-agaklah sikit! Pusing la ke kiri atau kanan. Main sembur ke depan buat apa! Habis terkena muka dan baju dia. Sakitnya hati!

“Mama cakap macam tu? When? Last night? Lagi, apa lagi mama cakap dengan Ari?” Teruja! Ya, itulah perasaannya ketika ini. Oh tidak sabarnya mahu berkahwin. Eh, bertunang. Riak wajah yang tadi kurang ceria sudah bertukar ceria. Bibir merah jambu itu mulai mengukir senyuman mekar. Siapa tak teruja, nak kahwin okay? Nak kahwin.

Ari Aqashah sibuk mengesat muka dan bajunya yang sudah bertukar warna coklat-coklat sedikit. Pertanyaan abangnya langsung tidak singgah di telinga. Mana sempat nak dengar kalau tangan sibuk nak mengesat baju yang dah kotor.

Dah la ini baju kesayangan dia. Baru aje beli masa pergi London sebulan yang lepas dan ini merupakan kali kedua dia pakai baju berwarna putih ini. along dia dah rosakkan baju ni? Adoi! Kalau nak teruja pun agak-agaklah sikit. Tengok sikit kiri kanan tu ada apa. Ini main ikut suka dia aje!

“Ari! Dengar taka pa Along tanya ni? Bila mama cakap?” Arif Shah menarik lengan adiknya yang sibuk mengesat bahagian dadanya.

“Eiii, Along balik rumah tanya mama sendirilah. Ari nak balik rumah now. Habis melekit badan Ari ni tau. Lain kali kalau nak sembur pun agak-agak la sikit. Main sembur je!” Bebel Ari Aqashah kepada abangnya tanpa memandang wajah abangnya.

“Sorry lah bro.Mana Along boleh kawal. Terkejut sangat tadi.” Ujar Arif Shah sambil ketawa. Ari Aqashah menayangkan muka masam mencuka. Rasa nak gigit kepala abangnya.

“Dah la, Ari nak balik tukar baju. Ari ni dah la handsome, sweet pulak tu. Tambah pulak kena sembur dengan teh tarik manis Along ni, silap-silap kena hurung dengan semut kejap lagi.” Ari Aqashah tegak memandang abangnya.

“Jom Along teman Ari sampai ke kereta. Takut kena culik pulak. Adik Along ni handsome sangat.” Seloroh Arif Shah kepada adiknya. Ari Aqashah turut ketawa.

Mereka berdua berjalan menuju ke tempat parking kereta. Tiba-tiba mata Arif Shah menangkap satu wajah yang dirinduinya beberapa minggu yang lalu. Sudah lama benar tidak nampak wajah itu.

Sejak Sarah pulang dari hospital dan dia sendiri sibuk bekerja mereka langsung tidak pernah bersua muka. Mungkin gadis itu ada beberapa kali datang ke sini untuk mendapatkan rawatan untuk ibunya namun mereka langsung tidak berjodoh untuk ketemu.

“Sarah!” Sarah yang berada hampir 50 meter dari mereka berpaling ke kiri. Wajah Arif Shah menangkap pandangan matanya. Segera bibirnya mengukir senyuman. Lelaki itu masih sama, tetap juga kacak.


Arif Shah menonong menuju ke tempat Sarah berhenti tadi. “Buat apa dekat sini? Ibu sakit ke? Bila? Kenapa lama tak nampak?” Bertubi-tubi soalan yang dilontarkan.

Sarah hanya ketawa melihat riak muka Arif Shah yang seperti orang kerisauan. Risaukah lelaki itu terhadapnya? Ah, jangan terlalu cepat perasan Sarah.

“Arah ambil ubat ibu. Ibu ada dekat rumah, masih macam dulu. Takde perbezaan, em.. atau mungkin semakin teruk sedikit.” Jawab Sarah sambil mengangkat sedikit beg plastik yang berisi ubat ke udara.

Arif Shah hanya mengangguk. Dia faham pesakit seperti Puan Aida mungkin tidak mampu bertahan lama. Namun syukurlah kerana wanita itu sungguh tabah dan kuat semangat untuk melawan penyakitnya. Untung sungguh Puan Aida ada anak sebaik Sarah yang sanggup berulang-alik menjaga dia siang dan malam di hospital.

“Oh.. Sarah sihat?” Sarah hanya mengangguk.

Ari Aqashah yang sedari tadi mendengar perbualan abang dan Sarah berdehem. Mohon diperkenalkan? Tak perlu, dah kenal perempuan sombong ni! Entah kenapa dia selalu pulak berjumpa dengan perempuan ini. Ah, jangan nak berjodoh sangat. Tak sudi dia mahu memperisterikan wanita ini. Tidak sama sekali!

Arif Shah laju memperkenalkan Ari Aqashah. “Kenalkan, adik saya. Ari Aqashah.” Sarah terlopong. Mulutnya sedikit ternganga. Adik?  Dia memang tak silap dengar Arif Shah menyebut perkataan adik tadi. Adik angkat? Adik tiri? Adik-adik? Adik kandung?

 “Adik?” Ulang Sarah. Ah, rasa nak tampar muka sendiri. Pasti ketara gila muka terkejut dia sekarang ini. Otak Sarah segera mentafsir perkataan adik yang disebut oleh Arif Shah.

Riak muka cuba dikawal sebaik mungkin. Otaknya mulai ligat memproses hubungan adik-beradik Arif Shah dan lelaki hidung tinggi ini. Maksud Sarah, Ari Aqashah. Oh, what a beautiful name!

Arif Shah abang kepada Jihan. Jihan pula merupakan anak bongsu kepada Puan Khalisah dan Tuan Ramlee. Ari Aqashah adik kepada Arif Shah. Maksudnya, Ari Aqashah adalah abang kedua Jihan?! OMG! OMG! Kecilnya dunia ini. Sarah rasa seperti mahu pitam. Udara! Udara!

Rasa sempit ruang hospital besar ini. Sumpah dia rasa macam kecilnya dunia ini. Dalam tidak sedar rupanya dia sudah berkenalan dengan semua ahli keluarga Puan Khalisah. Haha, macam kelakar pula bila difikirkan semula.

Jihan beriya-iya mahu  memperkenalkan abang-abangnya kepada dia dan dalam diam rupanya dia sudah pun berkenalan dengan semua abang Jihan. Amboih, semua. Macamlah ramai sangat abang Jihan. Ada dua orang aje pun.

Liur ditelan beberapa kali. Ish, makan pasir ke pagi tadi? Kenapa rasa kesat sangat air liur ni?

“Sarah!” Panggil Arif Shah kuat. Ya, ya. Dengar. Dia belum pekak lagi, cuma malas mahu menyahut.
“Ya. Ya.. saya.” Balas Sarah antara dengar dan tidak. Alamak, kepada tiba-tiba nada suara macam sopan pulak ni?

“Ari, since Ari pun on the way nak balik, apa kata Ari tolong hantar Sarah balik ke rumah dia? Ari nak balik rumah mama ke rumah Ari?” Hish! Along ni, tak pasal-pasal tambah satu kerja dia pula nak menghantar perempuan ni balik ke rumah.

“Eh, takpe awak. Takpe. Saya boleh balik sendiri. Jangan risau sebab lepas hantar ubat ke rumah, saya nak pergi kerja pulak. Nanti menyusahkan aje.” Gila! Takkan nak Ari Aqashah hantar dia ke rumahnya sendiri kot? Silap-silap kena pecat dia nanti. Ohh, mimpi ngeri!

“Jomlah, I hantar you balik rumah. Lepas tu hantar you pergi kerja. Lagipun I free the whole day today.” Balas Ari Aqashah. Sengaja mahu mengenakan Sarah. Kali ini dia pasti menang. Tak mungkin Sarah mampu menolak. Depan Along pulak tu, tengok gaya perempuan ni memang suka dengan abangnya.

Suka? Sorry girl, you were late. Abangnya sudah pun mempunyai perempuan lain. And you langsung tak padan dengan Arif Shah. He is a doctor okay!

Arif Shah hanya menganggukkan kepala. Memang la angguk kepala, memang kepala hangguk kau! Tak pasal-pasal bocor rahsia dia sekejap lagi. Habislah.. Habislah. Membayangkan kemarahan Ari Aqashah dan Puan Khalisah sebentar lagi, Sarah menelan air liur.

******************

Selepas perjalanan hampir empat puluh lima minit dari hospital, akhirmnya kereta BMW milik Ari Aqashah membelok ke kanan dan memasuki Lorong Mawar 15/3A. Deretan rumah teres dua tingkat itu diperhatikan penuh khusyuk. Kawasan perumahan lama.

“Berhenti dekat rumah yang ada myVi hitam tu ya.” Pinta Sarah lembut. Orang dah berbudi, takkan nak bercakap kasar-kasar. Silap-silap dia berhenti tepi jalan nanti.

Tapi memang sepanjang perjalanan tadi mereka berdua hanya diam. Ari Aqashah langsung tidak menunjukkan minat untuk berbual dengan dia. Kalau tak berminat dia lagi tak hingin pun nak berbual. Anak Puan Khalisah rupanya.

Patutlah perangai pun macam nak sama. Sombong dan suka bercakap kasar. Bukan nak kutuk tapi itulah hakikat yang sebenar. Jihan, Tuan Ramlee dan Arif Shah semuanya baik-baik belaka, berbudi bahasa, bersopan-santun. Yang ini? Allah, jauh panggang dari api!

Kereta berhenti betul-betul depan rumah bernombor 37. Rumah yang dicat dengan warna putih itu memang nampak lama. Cat sudah mulai pudar dan ada sedikit lumut-lumut hijau mulai membina habitat mereka di dinding-dinding dan tiang rumah. Pintu pagar yang asalnya berwarna hitam sudah bertukar menjadi warna karat.

Erk, macam tak terjaga aje rumah ni. Kawasan nampak bersih tapi luar nampak kotor. Maksud dia takkan langsung tak mahu cat rumah yang dah kotor dengan lumut macam ni? Pelik betul!

“Jemput turun, Encik Ari.” Pelawa Sarah. Harap-harap dia tak sudi turun. Sumpah, memang itu yang diharapkan dalam hati Sarah.

“Takpe, I tunggu you dekat sini. Five minutes!” Arah Ari Aqashah.

Lega kerana Ari Aqashah tidak mahu masuk ke rumahnya. Bukan apa, takut Ari Aqashah tidak tahan dengan bau busuk ibunya. Bau nanah dan bau ubat memenuhi ruang rumah, kalau dia dan adik-adiknya tidak mengapa kerana sudah terbiasa. Ari Aqashah bukan sesiapa, tambahan pula lelaki ini nampak seperti mempunyai standartnya yang tersendiri. Kalau tidak, tak mungkin Sarah menggelarnya si hidung tinggi!

Sarah menutup pintu kereta BWM milik Ari Aqashah. Tubuh langsingnya dibawa masuk ke dalam rumah.
Kaki terus dihayun ke dapur. Sebiji gelas kaca lut sinar dicapainya dan air putih dituangkan ke dalamnya. Beg plastik ubat dibukanya. Beberapa biji ubat dikeluarkan dan diletakkan atas telapak tangannya.

Kaki melangkah masuk ke dalam bilik Puan Aida. Masih lena wajah cengkung itu. Baru sebentar tadi dia meninggalkan ibu, sekarang dia sudah pun rindukan ibunya walaupun Puan Aida ada di depan mata dia.
Tubuhnya ditunduk sedikit mencium dahi Puan Aida. I love you so much! Bisik Sarah dalam hatinya.
“Ibu.” Puan Aida yang masih lena dikejutkan oleh Sarah. Perlahan-lahan Puan Aida membuka kelopak matanya.

“Makan ubat.” Tanpa banyak soal, Puan Aida hanya menurut arahan anak daranya. Dia memang rasa sangat-sangat lemah ketika ini. Nak bercakap pun dia rasa tak larat.

“Arah kena pergi kerja semula ni, ibu rehat ya, Arah sayang ibu.” Kucupan sayang dihadiahkan di dahi ibunya. Belum sempat Puan Aida membalas apa-apa, Sarah terlebih dahulu bergerak meninggalkan biliknya.

Daun pintu bilik ibunya ditarik rapat. Lima minit bukannya lama sangat. Kalau kena tinggal, macam mana nak pergi kerja. Bukan mudah hendak mendapatkan teksi pada waktu-waktu sebegini. Walauapapun yang terjadi pada hari ini, Sarah bertawakal dalam hatinya. Lagipun sehingga bila dia dapat menyimpa rahsia bahawa dia merupakan pekerja di rumah Puan Khalisah? Lambat-laun anak-anak lelaki Puan Khalisah akan mendapat tahu jua.

“Empat minit tiga puluh tiga saat. Kalau terlewat beberapa saat lagi memang I tinggal you sebab.”
Belum sempat Ari Aqashah menghabiskan kata-katanya, Sarah menyampuk.

“Sebab alau naik kapal terbang, kapal terbang pun tinggalkan awak.” Sindir Sarah kepada Ari Aqashah.
Ari Aqashah hanya tergelak kecil. Handsome! Ada lesung pipit sedikit. Tersedar akan ketelanjurannya, Sarah beristighfar dalam hati. Ya Allah! Kenapa aku puji dia ni?

“Dekat mana you kerja? I hantar you sampai sana.” Sarah rasa sesak nafas. Macam mana ni? Apa nak buat sekarang? Tadi bukan main lagi dia bertawakal kepada Allah SWT. Apa nak jadi pun jadilah. Kini dia pula yang kelam-kabut. Aduhai.

Hello?” Sarah kembali ke dunia nyata, melihat tangan Ari Aqashah yang digoyang-goyangkan di depan matanya membuatkan jantungnya berdegup laju. Kenapa pula dengan jantung ni? Takkan tengok tangan pun boleh pam selaju ini kot?

Sarah berdehem beberapa kali, membetulkan suaranya. Biar lemah lembut sikit suara yang keluar sekejap lagi.

“Dekat.. emm.. dekat..” Susahnya nak menghabiskan ayat ni. Tulis alamat rumah ajelah, lepas tu bagi dekat Ari Aqashah. Okay tak idea dia?

Where?” Kesabaran Ari Aqashah mulai menipis. Sudah la dia masih lagi memakai baju kotor yang terkena semburan air teh abangnya sebentar tadi, sekarang Sarah pula seperti mahu mempermain-mainkan dia. Susah sangat nak bagitahu di mana dia bekerja. Tinggal tepi jalan baru padan muka!

“Dekat-dekat Villa Lagenda Idaman. Saya bekerja di kawasan itu.” Ari Aqashah yang khusyuk dengan pemanduannya tersentak apabila mendengar nama Villa Lagenda Idaman. Kepalanya segera mencari wajah Sarah yang berada di sebelahnya.

Really?! Kawasan rumah I tu. You kerja dekat mana? Kerja apa?”

Sarah tean air liur. Allah.. Apa nak jawab ni?

Hello…Hello?” Sekali lagi tangan dilambai-lambai di depan mata Sarah.

“I’m talking to you.” Marah Ari Aqashah. Menguji kesabarannya betul! Setiap kali bertembung dengan perempuan ini, tidak pernah mengalir perasaan menyenangkan. Banyak sungguh perasaan menyampah dalam hatinya.

Kali ini dia cuba berbuat baik, tapi Sarah pula seperti memperbodohkannya. Bercakap seorang diri dan ketawa seorang diri. Apa masalah perempuan ni?

“Boleh tak kalau Encik Ari tinggalkan saya di sini? Saya rasa lebih baik kalau saya ambil teksi aje ke tempat kerja.”  Lembut suara yang dilontarkan. Cuba sedaya-upaya supaya tidak mengecilkan hati Ari Aqashah yang berniat baik mahu membantunya pada hari ini.

Tahap kesabaran Ari Aqashah sudah sampai ke kemuncaknya. Strereng kereta dipulas ke sebelah kiri. Kereta BMW itu berhenti mengejut.

Aduh! Kepala Sarah terhantuk ke cermin kereta. Tangan kiri Sarah naik menggosok kepalanya yang sedikit sakit. Tangan kanan pula naik mengurut dadanya. Rasa nak tercabut nyawa. Kalau iye pun, berhentilah elok-elok sikit. Kalau accident tadi, macam mana? Nasib baik tak pecah cermin kereta BMW, kalau tak siapa nak ganti. Eh, tapi bukan salah dia, takkan dia pula yang perlu ganti?

“Get out!” Keras suara Ari Aqashah.

“Encik, saya bukan …”

Get out! I said get out!” Sarah terkejut. Suara itu sudah naik ke oktaf yang terakhir. Tanpa menunggu lebih lama, pintu kereta BMW itu dibuka dan Sarah menapak keluar dari perut kereta.

Sebaik sahaja pintu kereta ditutup oleh Sarah, Ari Aqashah menekan pedal minyak dan memecut laju keretanya. Sarah mengetap bibir. Matanya sibuk memandang sekeliling. Sebuah teksi yang kebetulan melalui jalan itu ditahannya. Alhamdulillah, rezeki dia pada hari ini.

“Sombong! Orang dah buat baik pun sombong!” Bebel Ari Aqashah seorang diri. Saat ini dia berasa sungguh berang dengan sikap Sarah. Sombong tak kena pada tempatnya.

Kereta memecut laju menuju ke rumahnya. Rumah mana? Apartment miliknya atau banglo keluarganya? 

2 comments :

  1. skhirnya,penantian saya berakhir...
    hehe...tq kak sri...
    spt biasa,KPI still the best...!!!
    nk lagi!!!

    -noorwieyl a.k.a noor-

    ReplyDelete
  2. Hai noorwieyl. Terima kasih sebab menanti KPI. Hihi, masih bekerja keras untuk menyiapkan bab seterusnya! Tunggu. :)

    ReplyDelete